DIETA


POSEDLOST DIETAMI

Celý svět je doslova posedlý DIETAMI.

Kamkoliv se podíváte, naleznete mnoho tvrzení, že ta, či jiná dieta má rychlé výsledky zhubnutí, a jiná zase zaručuje zdraví a dlouhý život. Ve skutečnosti jsou to tvrzení naprosto mimo realitu. 

DIETA JE KRÁTKODOBÝ PROGRAM

DIETA jako DIETA pořád je to jen nějaký krátkodobý program, který v konečném důsledku ovlivňuje dlouhodobý zdravotní stav.

Program, který není na míru. Každý člověk je obrovskou individualitou a potřebuje něco jiného.

JEDNOZNAČNÉ NE DRASTICKÝM DIETÁM

 Všechno co člověk dělá určitou a omezenou dobu, má jen omezeně trvající účinky.

DIETA neřeší příčinu nadváhy. Po skončení se člověk vrátí do starých kolejí a hmotnost opět nabere. Hubnutí často něco brání. Většině lidí v hubnutí brání metabolický syndrom, závislost či špatné složení mikrobiomu.

NEDOSTATEČNÁ VÝŽIVA

Vadou na kráse u nesprávně zvoleného "dietního stravování" je především riziko nedostatku některých živin.

TRANSFORMACE VĚDOMÍ

Dieto, tentokrát nad tebou zvítězím. Řekněte si dost, protože dodržování diet je stresující, omezující, vyčerpávající. Vy chcete delší život, méně vrásek, kvalitní spánek, dobrý sex a k tomu potřebujete jen určité kroky a transformaci vědomí. 

ODPOR

Proč se mučit domnělou nadváhou, když vaše křivky jsou tak sexy? SPOKOJENOST a SEBELÁSKA je mostem k Vaší dokonalé postavě a zdraví. 

KDO CHCE OPRAVDU HUBNOUT, MŮŽE ZAČÍT HNED! 

Naučte se především 

  • novému a zdravému životnímu stylu,
  • důvěřovat svému vlastnímu a dokonalému tělu,  
  • rychle se rozhodovat, radovat se z dobře nastaveného programu,
  • sebelásce,
  • disciplíně, 
  • buďte na sebe hrdí,
  • přestaňte se trestat a začněte se odměňovat.

Vše co člověk dělá, jak reaguje na různé podněty (v případě tělesných kilogramů třeba zajídání vzteku či smutku), se někde naučil. To znamená, že má šanci se naučit reagovat jinak. Pokud opravdu chcete něco ve svém dosavadním životním stylu měnit, můžete začít hned teď. První krok je polovina cesty.  

Nový a aktivní životní styl je nutné přijmout na doživotí. NE jako časově omezenou dietu. 

Je to o transformaci vědomí. 

PROČ NEDOPORUČUJI DIETY?

V praxi se setkávám se stále větším počtem lidí, kteří se pokoušejí přejít na "druhou stranu" na stranu DIET. Z vlastní zkušenosti však vím, že u žádné diety obyčejný člověk dlouhodobě nevydrží. Především z důvodu neustálého: 

  • omezování se,
  • stresu, 
  • zákazů, 
  • hlídání se, 
  • počítání, 

kdy toto chování se vždy projeví na změnách: 

  • v emočním rozpoložení, 
  • přidají se zdravotní komplikace, 
  • vyčerpají se zásoby potřebných látek pro správné fungování organismu,
  • sociální izolace aj.

Opravdu každá dieta je časově omezeným programem, který posouvá fungování mnoha systémů v těle mimo nastavenou ROVNOVÁHU:

  • naruší se acidobazická rovnováha, 
  • správné fungování metabolismu, 
  • dochází k zatížení jater, 
  • ledvin,
  • dalších orgánů, 
  • zásah do trávicích enzymů,
  • plus další fatální a nevratné změny. 

NEJSEM ZASTÁNCEM ŽÁDNÝCH FANATICKÝCH A DRASTICKÝCH DIET ani jednostranných VÝŽIVOVÝCH SMĚRŮ (toto období už mám naštěstí za sebou).

Všechno co člověk dělá určitou a omezenou dobu, má jen omezeně trvající účinky.

REKLAMY 

v médiích idealizují vzhled štíhlých supermodelek, neohrožených svalovců a supermužů. 

Na základě projekce a touhy po těchto nedosažitelných a absolutně nereálných tělesných schránkách nám pod nos servírují:

  • různá doporučení, 
  • různé typy diet, 

které jsou často založené na pohodlném užívání nabízených produktů.

 "Sezobnu tabletku a ZHUBNU."

"Dám si koktejl a budu mít o deset kilo méně."

Na druhou stranu do nás prodejci hustí reklamy na sušenky, chipsy, zmrzliny, fastfood. 

Reklamy mají silně manipulativní charakter. 

Nevěříte? Posaďte před televizní obrazovku malé dítě. Mám doma 2 děti  a setkávám se s reklamou a klamem každý den. Malé dítě reklamě věří, a pokud ho včas nenaučíme se aktivně bránit, dochází ke zcela zkresleným závěrům. Dokonce začne považovat reklamovaný předmět za nezbytný. 

Přemýšlejte se mnou nahlas o reklamách. Je opravdu smutným faktem, že lidé se zatím ještě nejčastěji nechávají strhnout vábením na mnohdy nesmyslné a nefunkční přípravky slibující zázračné zhubnutí, zázračnou proměnu postavy, slibující okamžité zdraví a to bez dalšího vlastního aktivního přístupu. Toto já vám nikdy neslíbím. Bez toho, abyste zvedli svůj zadek z gauče: se nikdy z místa nepohnete.

Vždy platilo a bude platit pravidlo: "BEZ PRÁCE NEJSOU KOLÁČE".

NA CO NESMÍTE ZAPOMENOUT?

Světem kolují v posledních letech různé formy diet, kdo se v tom vyzná, má vyhráno. Ať už jsou důvody pro dodržování "DIETY" zdravotní, kosmetické, etické. VŽDY SI PAMATUJTE: 

správný a zdravý jídelníček nesmí být nikdy založen na žádných drastických změnách.

  • omezování správného příjmu energie, 
  • objemu potravy a živin, 
  • či nadužívání "zázračných" přípravků. 

Proto, abyste pochopili, co skutečně funguje a je účinné, jakým radám a doporučením se velkým obloukem vyhnout, 

je nutné znát dokonale problematiku a úskalí výživy, 

a nebo je zde možnost, 

najít si dobrého, spolehlivého a kvalitního poradce,

který důkladně studoval principy fungování organismu, ale také prokázaný účinek nejčastěji používaných a propagovaných látek v doplňkové výživě, včetně všech dalších nástrah při nastavení dokonalého výživového doporučení pro jedince a jeho každodenní potřeby, ale také důležitý zdravotní stav, sledoval nové trendy, výzkumy atd..

Co myslíte, existuje nějaký optimální dietní plán, který Vám pomůže například hubnout, zbavit se problémů? Ano, je to ten, který bude váš, který zohledňuje potřeby vašeho těla, prostředí, ve kterém žijete, kombinuje se s pravidelným cvičením a aktivním pohybem, spokojeností a je dostatečně časově rozvržen a plánován. Vaše správná cesta by měla být změnou životního stylu, protože na rozdíl od hladovění nebo podávání rozličných přípravků, koktejlů je to něco udržitelného.

Pomohu Vám lépe se zorientovat, pochopit principy různých výživových směrů a nejen to. 

Kdo jiný než člověk, který chce udělat něco se svým životem by měl vědět do jaké míry je dieta účinná a zda má smysl ji vůbec podstoupit. 

Jsou mezi námi lidé, kteří jen nechtějí a nebo nemohou konzumovat maso. Mají laktózovou (jinou) intoleranci, alergii, ekzém, jiný problém. Podpořím každého, podpořím Vaše úmysly a ukážu vám plusy a mínusy, které jsou často pro běžného člověka ukryty, ale tvoří podstatnou část úspěchu. 

JE PROBLÉM HISTAMIN (MLÉKO, ČI SNAD LEPEK)?

  • Máte doma dítě a radost vystřídala bezmoc, pláč, neklidné spaní? 
  • Trápí Vás atopický ekzém, jiné kožní problémy, trpíte na migrény, trávicí, či dýchací problémy? 
  • Dočetli jste se, že příčinou mohou být potravinové alergie, intolerance (pozor, je to velký rozdíl), ale vy nevíte jak dál?

HIT SPECIALIZACE
  • certifikovaná výživová poradkyně se specializací na výživu při histaminové intoleranci, jiných potravinových intolerancích, alergiích, SIBO aj.

ANALÝZA ŽIVOTNÍHO STYLU 

  • vyhodnotím Váš stávající jídelníček z výživového hlediska

ŘEŠENÍ 
  • návrh stravování (včetně suplementace) vhodný pro vaší individualitu a omezení

KAŽDÝ PROBLÉM MÁ PŘÍČINU
  • pomohu vám s nalezením příčin

ZMĚNA NA CELÝ ŽIVOT
  • Každá dieta jednou skončí a po ní většinou navazuje návrat k normálním stravovacím návykům a s tím spojený jojo efekt. To vám nehrozí. Jakmile jednou poznáte své tělo a naučíte se stravovat správně, svou hmotnost si lehce udržíte.


SPECIALISTA VŽDY PO RUCE
  • většina pokusů skončí na slabé vůli a nedostatečné sebekontrole. Na celé vaší cestě vám budu k dispozici

VHODNÉ POTRAVINY 
  • nalezneme společně seznam doporučených a nedoporučených potravin, které hubnutí urychlí.

NEZAKAZUJI, JÍDLA NAHRAZUJI
  • ukážu Vám alternativy, náhražky různých jídel (mléko, maso, pečivo, sladkosti atd.)

NA KAŽDOU OTÁZKU EXISTUJE ODPOVĚĎ
  • poradím, jak vyřešit nedostatek energie, zastavit nežádoucí hubnutí, nadváhu, jak a co nakupovat, na co si dát pozor, co je to histamin, proč nemají testy vypovídající hodnotu

TERAPEUTICKÝ ZPŮSOB STRAVOVÁNÍ 

Na druhém břehu diet existují různé terapeutické způsoby stravování (například eliminační dieta, low fodmap, GAPS, nízkohistaminové stravování, autoimunitní protokol (AIP), WHOLE30, půst aj.), kdy podobné směry nejsou dietou, která by se držela dlouhodobě a za cílem zhubnout. Jedná se terapeutický způsob stravování, který pomáhá odhalit potravinové intolerance, přecitlivělosti na určitý druh potravin a hlavně harmonizují se naše střeva, posiluje se imunitní systém, psychika, odstraňují se symptomy, záněty a spouštěče problémů. Terapeutický způsob stravování má krátkodobé, ale i dlouhodobé limity a vždy je důležitý dohled odborníka a lékaře, který včas odhalí možná rizika. Nesprávně vedená dieta může více uškodit než ulevit. Složení mikrobiomu výrazně ovlivňuje správnou funkci vašeho těla. Přemnožení některých bakteriálních kmenů může vést ke zvýšenému využití energie z potravy a tím i k vyššímu energetickému příjmu či ke zvýšeným chutím na nezdravá jídla. 

JAKÁ JSOU NEGATIVA DIET:

Zdraví máme každý jen jedno a záleží jen na Vás, jak se o něj postaráte.

Zničit si tělo dietami a nevhodně řízenými detoxikačními kúrami umí každý. Stačí se jen rozhlédnout okolo sebe. 

Drželi jste někdy dietu? 

Jsem přesvědčená, že ANO (i já). A jaký to mělo efekt? Já sama za sebe (s velkým odstupem času) mohu prohlásit, že jen a pouze ten negativní. 

Negativa diet: 

  • totálně rozhozený metabolismus, 
  • jojo efekt, 
  • nestabilní váha, 
  • špatná imunita, 
  • alergie, intolerance,
  • nedostatek živin,
  • ztráta energie, 
  • narušená psychika, 
  • další body si dodejte  sami. Ještě jsem jich pár vynechala. 

Všechno, co jsem podnikala v minulosti v rámci nějakého dietního opatření NEFUNGOVALO. A víte co? Nikdy nešlo o to, že bych při dodržování diet selhávala. JÁ SE DRŽELA PLÁNU. 

TO TA DIETA VŽDY OBELHÁVALA MĚ! 

Jakákoliv DIETA, kterou budete dodržovat pouze určitou dobu, přinese pouze krátkodobé benefity. Jakmile se vrátíte ke své běžné stravě, stav organismu se zase vrací zpět na začátek. Pokud chcete zůstat zdraví, hubení, bez vyrážek, průjmů, kolísavého tlaku, migrén a to ne jen na měsíc, ale NAVŽDY. POTŘEBUJETE STABILNÍ A ROZUMNÉ VÝŽIVOVÉ NÁVYKY. Které budete odteď dělat po celý život. A z toho plyne, že to musí být návyky, u kterých nebudete trpět a hlavně budou dlouhodobě udržitelné a příjemné, chutné, bez stresu a zákazů. 

"Chytrému napověz a toho méně chytrého nakopni." 

Věřím tomu, že má práce Vám poslouží jako nápověda, ale i občasný kopanec, který potřebuje každý z nás. Soustřeďte se jen na podstatné věci. Jsou to věci, které jsou opravdu důležité, nedají se obejít a všechno na nich stojí a padá.

JAKÝ JE SPRÁVNÝ OBSAH JÍDELNÍČKU?

Obsah jídelníčku:

  • sacharidy, 
  • vláknina, 
  • bílkoviny, 
  • tuky, 
  • voda, 
  • vitamíny, 
  • minerály, 
  • antioxidanty, 
  • fytochemické látky,
  • množství energie (kalorie), 
  • dobrá stravitelnost potravin, 
  • termický vliv stravy 
  • energie na talíři, 
  • zachování acidobazické rovnováhy organismu.

Příklad: Nízká hladina vitamínu D přispívá k obezitě a zároveň obezita snižuje hladiny vitamínu D. Tím, že je vitamín D rozpustný v tucích, je pravděpodobné, že při obezitě se v organismu nachází stále nižší hodnoty tohoto vitamínu. 

Hubnutí je hračka,když víte jak na to! 

ZAPOMEŇTE NA NEKONEČNÉ DIETY, cesta k vysněné postavě vede přes poznání vlastního těla.

Poznejte své tělo, odstraňte příčinu nadváhy a hubněte naprosto přirozeně bez jakékoli námahy.

JAK TOHO DOCÍLIT?

soustřeďte se hlavně na:

  • kvalitní a dále nezpracované, chemicky neošetřené potraviny, 
  • úpravu,
  • konzumaci (dostatečné žvýkání, trávení, věnovat se na 100% talíři),
  • vhodné načasování,
  • pravidelně se hýbejte, 
  • relaxujte, 
  • dýchejte, 
  • dbejte na dostatečnou hydrataci (=základ úspěchu),
  • střídmost, 
  • pestrost,
  • rozmanitost, 
  • barevnost
  • a hlavně psychickou pohodu a pozitivní myšlení. 

Aby strava mohla být považována za vyváženou ve všech směrech, je potřeba zahrnout i emoční stav. 

Praxe mi ukazuje, že jakákoli snaha o striktní dietní omezení, počítání jakýchkoliv složek v každodenní stravě, vyvolává napětí a boří šance na úspěch.

Jsem toho názoru, že není účelem každodenní stravu do detailu počítat. Pouze je potřeba naučit ovládat se techniky, které povedou k jejímu správnému nastavení či naopak odhalení zásadních chyb, kterých se v jídle dopouštíte. Smiřte se s tím, že nikdy nepojedete na 100% a nikdy nebude nic dokonalé. DOKONALOST NEEXISTUJE. Nikdy to nebude bez krásných úletů a "hříchů" Ale 100% dokonalost není nutná a myslím si, že z dlouhodobého hlediska ani není možná. 

Hlavně se prosím nikdy se netrestejte za to, že občas ujedete. 

Trestáním myslím to, že si budete nadávat a jídlo a své přešlapy si vyčítat. Kvůli jedné čokoládě se nehroutí svět a ani Váš zdravý životní styl. Buďte na sebe tvrdí, ale zároveň se mějte rádi a buďte spokojení, klidní a pozitivně naladění. 

To je základ úspěchu. A úspěch je ukryt ve Vaší hlavě. 

V té další fázi budeme pracovat na vyčištění organismu, nastartování imunitního systému, metabolismu a správného fungování celého těla i duše. 

Má dnešní rada zní: 

klíč k dlouhodobému úspěchu je rovnováha na všech úrovních. 

Chcete-li pomocí jídla dosáhnout změn a dlouhodobého udržitelného zdraví. Změn, které budou trvalé a vy nespadnete do víru diet - kontaktujte mě. Ukážu vám, že strava může být PESTRÁ, ROZMANITÁ a VYVÁŽENÁ (s obsahem živin i všech energií). Zdraví se nedá koupit, zdravím většinou jen zaplatíme! Je jednodušší hřešit, jíst špatně, necvičit a pak si jen skočit k lékaři a dostat nějakou tabletku, která vše napraví. Jenže, ... jak dlouho to Vaše tělo ještě dokáže snášet?

ZMĚŇTE SVŮJ POHLED NA DIETY, PŘESTAŇTE DRŽET DIETY A ZAČNĚTE KONEČNĚ VĚDOMĚ JÍST A ŽÍT SVŮJ ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL