ANÉMIE (CHUDOKREVNOST)

ANÉMIE SOUVISÍ S KRVÍ 

  • konkrétně s červenými krvinkami (erytrocyty). 
  • Je to stav, při kterém se sníží hladina hemoglobinu (červené krevní barvivo, na které se váže kyslík) pod stanovené rozmezí pro věk a pohlaví jedince. S tím souvisí samotné snížení počtu červených krvinek a i samostatného objemu krvinek.

ANÉMIE NASTUPUJE POZVOLNA

Při chudokrevnosti nedostává tělo dostatek kyslíku a výsledkem je únava, slabost. Příznaky nápadné bledosti a snížená výkonnost, objevuje se spavost, mdloby, dušnost, zvýšená srdeční frekvence, bledost kůže a sliznic, tmavé kruhy pod očima, zimomřivost, může dojít k bolestem za hrudní kostí, u starších osob se projevuje zmatenost aj..

ANÉMIE JE SYMPTOM 

NIKDO NEPATŘÍ DO "STARÉHO ŽELEZA"

Jste pobledlí? Cítíte se unaveně? Doporučuji Vám navštívit lékaře a podstoupit detailní vyšetření. 

Prevence je nedílnou součástí péče o zdraví. 

Žádejte o pečlivé provedení laboratorních a zobrazovacích vyšetření. Vyloučení jiných onemocnění. Nenechte se nikdy odradit a odbýt. Ptejte se. Učte se, studujte. Pokud získáte od lékaře jakoukoli nálepku, nespokojte se pouze s diagnózou, ale pátrejte a určete její příčinu. Poté se zaměřte se na její odstranění. 

Díky diagnóze se člověk přehoupne do nádherného období - práce sám na sobě. Plody každého úsilí se úročí. Vše co investujete do sebe a změny životního stylu, myšlení, stravování, pohybu, narovnání a utváření vztahů - bude stát za Vaším uzdravením. Žádný živý tvor se nezdržuje nepodstatnými věcmi a spěje pouze k tomu podstatnému, kvůli čemu tady je.

ŽELEZO - MÁLO I MOC ŠKODÍ

Nadbytek železa působí jako oxidant a vytváří v těle volné radikály.

Doporučená denní dávka tohoto prvku:
pro ženy: 18 mg/den,
pro muže: 8 mg/den.

DDD železa pro anemické pacienty, vegetariány, vegany, člověka trpícího nějakou intolerancí je mírně vyšší než u smíšeně se stravující populace. V průměru se udává o 20%. Důvodem je absence železa ve stravě. 

Metabolismus železa je poměrně složitý.

Regulace ŽELEZA v lidském organismu je velmi složitý proces. Vzhledem k tomu, že železo není jen životně důležitým prvkem, ale může být i smrtelně nebezpečnou přítěží. Nemělo by nás tedy překvapovat, že proti němu máme i obranné mechanismy. Nyní víme, že i pro železo, stejně jako pro všechny dobré věci pod sluncem, platí pravidlo "všeho s mírou". Jakmile se rozhodnete nastoupit do boje proti anémii. Nezapomínejte, prosím, na své zdraví a rovnováhu, která musí ve vašem organismu vždy panovat. 

Při úpravě stravování se zaměřte primárně na navyšování příjmu antioxidantů z pozice principu jejich synergického působení (velmi důležitý faktor)!  

Suplementace železa je velmi kontroverzní téma. 

Lékař velmi často na projev únavy, nebo na zdánlivém a nepodloženém projevu chudokrevnosti doporučí pacientovi chemické doplňky stravy. ŽELEZO: buďte, prosím s tímto prvkem opatrní.! Lékař vás nebude varovat, že řízená suplementace železa může způsobit nenávratné škody. 

Dbejte na pestrou organickou stravu a optimální funkci střeva, to je nejlepší cesta ke zdravé hladině železa. 

S železem nezapomínejte na důležité CÉČKO a MG. Železo je základní složka hemoglobinu a vitamín C jej pomáhá lépe vstřebávat. Vhodné je i užívání extraktů třapatky (echinacea) podporuje mimo jiného tvorbu červených krvinek.

Vždy se mi velmi osvědčilo podávání vitamínu C. Koncentrace tohoto vitamínu v Halo-komplexu ™ je v sirupu Imunseen a to v koloidní (dobře a okamžitě vstřebatelné formě).

V poslední době se doporučuje dávat přednost rostlinným zdrojům železa, protože živočišné "HEMOVÉ ŽELEZO" a jeho nadměrný příjem je spojen se zvýšenou tvorbou volných radikálů a zvýšeným rizikem onemocnění, které volné radikály podporují (cukrovka, revmatoidní artritida, ateroskleróza, rakovina apod.). 

Množství vstřebávaného železa závisí na zásobě železa v organismu. Čím méně tělo železa má tím je jeho vstřebávání lepší. Železo se v organismu ukládá a tvoří se jeho zásoby.

ANÉMII, prosím, řešte vždy jako samostatný problém. Nesouvisí jen s deficitem železa. To už je většinou pouze vyústění projevů jiných potíží na úrovni nerovnováhy ve stravování.

Často se setkávám s tvrzeními, že pestrá a rozmanitá strava je schopna dodat dostatek všech důležitých živin. Existuje také velké množství studií a podložených informací, které poukazují na deficit minerálů, vitamínů ve stravě až do té míry, že vznikají specifické choroby z jejich nedostatku 

  • u selenu a jódu = dysfunkce štítné žlázy
  • u hořčíku = tetanie
  • u chrómu = porucha metabolismu inzulínu
  • u železa = anémie

 Má strava je velmi, velmi pestrá. Ovšem až důsledná a řízená suplementace s produkty Dr. Nona mi pomohla mé zdravotní problémy vyřešit. 

VĚDOMÝ ČLOVĚK

si sám velmi dobře uvědomí, že jeho stravovací návyky, denní režim a antistresová opatření nejsou ideální. Jako poradce neustále řeším a zabývám se postupy úpravy stravy. Vidím, jak zoufale a jednostranně se lidé stravují. Vidím, že mnohé klientem předkládané podklady nejsou vždy zcela pravdivé. Když jde o výživu lidé lžou a to nejen lékařům, svým terapeutům, ale HLAVNĚ SAMI SOBĚ. Ten kdo ví, že je možné odkrýt nedostatek minerálů a vitamínů již v počáteční fázi. Že s pomocí úpravy jídelníčku a cíleného užívání potravinových doplňků může své zdraví a kondici krásně podpořit, zlepšit a udržet v dobrém stavu - má vyhráno! I chronicky nemocný člověk, kterému cílené podávání přírodních doplňků Dr. Nona, s úpravou stravy může výrazně zlepšit situaci i tam, kde farmakologická léčba již stav nezlepšuje.

Jsem vděčná za každý pozitivní příběh, zpětnou vazbu, ale i každou další spolupráci lékaře. 

Dr. Nona a Halo-komplex ™  tj. know how produkce nám nabízí nové možnosti komplexního řešení. 

Krvetvorba souvisí s funkcí sleziny a jater. 

Proto velmi doporučuji podpořit i tyto orgány. 

CHUDOKREVNOST

  • nevyvážená strava (příjem stravy nedostatečné na železo), 
  • s nějaká dietní chyba, 
  • HIT, potravinová alergie, 
  • celiakie, Crohnova choroba, poruchy trávení, SIBO (syndrom bakteriálního přerůstání do tenkého střeva), propustnost střeva, 
  • krvácení, 
  • infekce, 
  • možná přítomnost bakterií, 
  • nádorové onemocnění, 
  • nedostatek kyseliny listové, 
  • deficit vitamín B12, 
  • vitamín C, 
  • autoimunitní reakce, 
  • působení toxických látek, 
  • zatížení organismu očkovací látkou, 
  • s antibiotická léčba, 
  • genový defekt, aj.

Nejběžnější příčinou vzniku chudokrevnosti je nedostatek železa. 

CHUDO krevnost

A teď trochu z jiného soudku. "KREV" v je výživou těla. Stejně tak jako PENÍZE.

PROBLÉMY S KRVÍ zrcadlí vztah k penězům (strach o peníze, málo peněz, moc peněz, ztráta peněz atd., řešení nelehkých životních situací).

ŽELEZO JE MINERÁL, KTERÝ SI TĚLO NEUMÍ SAMO VYTVOŘIT. Příjem potravou je naprosto nezbytný.

Pokud nemáte problém s přísunem železa ve svém pestrém, zdravém a vyváženém jídelníčku. Tankujete SUPER PALIVO. Může Váš problém pramenit ze špatné, porušené imunity a zhoršeného vstřebávání tohoto prvku (železa).

Železo se vstřebává v tenkém střevě 

a je to asi jen 10 - 15% zbytek se z těla vyloučí. Tenké střevo je primárně určeno pro trávení a vstřebávání živin.

Střevo oslabené špatně funguje, jde doslova o přežití a takzvanou SOUTĚŽ O ŽIVINY. 

V sázce jsou B12, céčko, déčko, kyselina listová, omega-3 mastné kyseliny atd. V případě anémie tedy nestačí pouze doplňovat samotné železo!

Říkají Vám něco orgánové hodiny? Tak je v tuto chvíli jasné, že suplementaci ŽELEZA doporučuji nejčastěji RÁNO (aktivita tenkého střeva). 

Železo "NE" v kombinaci s mléčnými produkty. Zhoršují jeho vstřebávání.

PODPOŘTE SVŮJ MIKROBIOM

Ve střevě dochází k různým změnám až například k poškození povrchu střevních buněk, kde jsou běžně uchyceny enzymy pro trávení. Následkem může být i HIT (má oblíbená diagnóza), jelikož DAO potřebuje zdravé střevní buňky, aby se mohla uchytit. Každý správně fungující organismus potřebuje ZDRAVÁ STŘEVA. PODPOŘTE JE.

VÝŽIVA = povinný předmět, který by se měl vyučovat na všech školách. TO CO NÁS ŽIVÍ A VYŽIVUJE NAŠE TĚLO. Bohužel tento obor zdaleka neovládá kdejaký odborník natož pak obyčejný člověk. Problematika živin (makro i mikro prvků) je skutečná alchymie. Kdo se v tomto oboru pohybuje mi musí dát za pravdu. Bohužel člověk se o toto téma začne zajímat až ve chvíli, kdy se objeví problém (nejčastěji zdravotní) to už bývá pozdě. Pokud nedoplňujeme určitý vitamín nebo stopový prvek v dostatečném množství, dochází k rozvoji onemocnění. V takovém okamžiku jdeme k lékaři a místo doporučení na změnu jídelníčku a doplnění chybějících prvků - dostáváme chemické tabletky na bolest, cukrovku, žlučník, srdce a točíme se v začarovaném kruhu. 

Člověk vědomý dbá na svůj vyvážený jídelníček, dbá na prevenci, netrpí žádným NEdostatkem, má se rád. To je cesta a střed, do kterého se každý musí sám dostat. Své klienty navádím na správnou cestu, která na základě výsledků nerovnováhy v jídelníčku odpovídá biochemickým potřebám organismu. 

Já sama nejsem schopna (každý den) sníst tolik ovoce a zeleniny, abych doplnila všechny potřebné a nepostradatelné minerály, vitamíny, vápník, železo, selen, mangan, zinek, B12, omega MK atd.. Mou účinnou berličkou je produkce Dr. Nona, která vytváří vyživující prostředí pro buňky celého mého organismu. Řeší a odstraňuje problémy na úrovni příčin. 

Pokud vznikne chudokrevnost z nedostatku:

  • železa,
  • B12,
  • kyseliny listové

je vhodnou kombinací užívání potravin s vysokým obsahem železa a dalších chybějících prvků. Dále také potravních doplňků. Zde vždy velký důraz kladu na opatrnost. Běžně dostupné chemické přípravky bývají u citlivého člověka velmi špatně snášeny a napáchají více škody než užitku (osobní zkušenost). Vitamíny, minerály z lékárny jsou pro mě vyhozené peníze. Vstřebatelnost je třeba jen 5 % (což je k smíchu). Obecně když už vybíráte, tak raději kapsle nebo roztok než tvrdé tablety. Vždy je lepší se poohlédnout po přírodních zdrojích (třeba z moře), jíst přirozené, čerstvé, BIO potraviny apod. Doporučuji si problematiku skutečně prostudovat než si koupit ten nejlevnější, nevhodný vitamín z lékárny. 


ŽELEZO získáte nejlépe z přírodních zdrojů a to:

  • z MELASY (v jedné polévkové lžíci se ukrývá 3,2 mg železa). Z melasy navíc jako bonus čerpáte vápník, hořčík, zinek (podpora imunity), měď (protizánětlivý účinek, podílí se na výstavbě kostí), mangan, draslík, selen, vitamín B6. 
  • Další zdroje železa jsou sušené meruňky, mák, zelená listová zelenina, kvašené zelí, 
  • obiloviny (quinoa - 100 g obsahuje 4,6 mg), 
  • luštěniny (sója, červená fazole, hrášek, červená čočka, tofu, tempeh), 
  • červená řepa, brokolice, špenát, 
  • sezamová semínka.
  • Z bylin a koření je to kardamom, skořice, třezalka, kopřiva, pampeliška, řebříček, tymián, atd..


ZDRAVÍ JE DISCIPLÍNA

Začněte pracovat s informacemi, které máte k dispozici. Začněte se zajímat o příčiny svých problémů. Pečujte o své tělo, duši, jídelníček a posilujte svůj imunitní systém. 

Potřebujete se vrátit a nastartovat organismus zpět do funkčního stavu? Naše další komunikace může probíhat v soukromí. Pozor, nejsem lékař a neposkytuji žádné konkrétní lékařské doporučení, poradenství. Veškeré uvedené postupy mají pouze informativní charakter, jsou souhrnem zkušeností vědců, lékařů, klientů. NEMOHOU BÝT NIKDY NÁHRADOU ZA KLASICKOU LÉKAŘSKOU PÉČI. Zdravotní stav "vždy" konzultujte s lékařem! 

CHCETE MĚ KONTAKTOVAT?