ANÉMIE (CHUDOKREVNOST)

ANÉMIE SOUVISÍ S KRVÍ 

  • konkrétně s červenými krvinkami (erytrocyty). 
  • Je to stav, při kterém se sníží hladina hemoglobinu (červené krevní barvivo, na které se váže kyslík) pod stanovené rozmezí pro věk a pohlaví jedince. S tím souvisí samotné snížení počtu červených krvinek a i samostatného objemu krvinek.

ANÉMIE NASTUPUJE POZVOLNA

Při chudokrevnosti nedostává tělo dostatek kyslíku a výsledkem je únava, slabost. Příznaky nápadné bledosti a snížená výkonnost, objevuje se spavost, mdloby, dušnost, zvýšená srdeční frekvence, bledost kůže a sliznic, tmavé kruhy pod očima, zimomřivost, může dojít k bolestem za hrudní kostí, u starších osob se projevuje zmatenost aj..

ANÉMIE JE SYMPTOM 

NIKDO NEPATŘÍ DO "STARÉHO ŽELEZA"

Jste pobledlí? Cítíte se unaveně? Doporučuji Vám navštívit lékaře a podstoupit detailní vyšetření. 

Prevence je nedílnou součástí péče o zdraví. 

Žádejte o pečlivé provedení laboratorních a zobrazovacích vyšetření. Vyloučení jiných onemocnění. Nenechte se nikdy odradit a odbýt. Ptejte se. Učte se, studujte. Pokud získáte od lékaře jakoukoli nálepku, nespokojte se pouze s diagnózou, ale pátrejte a určete její příčinu. Poté se zaměřte se na její odstranění. 

Díky diagnóze se člověk přehoupne do nádherného období - práce sám na sobě. Plody každého úsilí se úročí. Vše co investujete do sebe a změny životního stylu, myšlení, stravování, pohybu, narovnání a utváření vztahů - bude stát za Vaším uzdravením. Žádný živý tvor se nezdržuje nepodstatnými věcmi a spěje pouze k tomu podstatnému, kvůli čemu tady je.

ŽELEZO - MÁLO I MOC ŠKODÍ

Nadbytek železa působí jako oxidant a vytváří v těle volné radikály.

Doporučená denní dávka tohoto prvku:
pro ženy: 18 mg/den,
pro muže: 8 mg/den.

DDD železa pro anemické pacienty, vegetariány, vegany, člověka trpícího nějakou intolerancí je mírně vyšší než u smíšeně se stravující populace. V průměru se udává o 20%. Důvodem je absence železa ve stravě. 

Metabolismus železa je poměrně složitý.

Regulace ŽELEZA v lidském organismu je velmi složitý proces. Vzhledem k tomu, že železo není jen životně důležitým prvkem, ale může být i smrtelně nebezpečnou přítěží. Nemělo by nás tedy překvapovat, že proti němu máme i obranné mechanismy. Nyní víme, že i pro železo, stejně jako pro všechny dobré věci pod sluncem, platí pravidlo "všeho s mírou". Jakmile se rozhodnete nastoupit do boje proti anémii. Nezapomínejte, prosím, na své zdraví a rovnováhu, která musí ve vašem organismu vždy panovat. 

Při úpravě stravování se zaměřte primárně na navyšování příjmu antioxidantů z pozice principu jejich synergického působení (velmi důležitý faktor)!  

S železem nezapomínejte na důležité CÉČKO. Železo je základní složka hemoglobinu a vitamín C jej pomáhá lépe vstřebávat. Vhodné je i užívání extraktů třapatky (echinacea) podporuje mimo jiného tvorbu červených krvinek.

Vždy se mi velmi osvědčilo podávání vitamínu C. Koncentrace tohoto vitamínu v Halo-komplexu ™ je v sirupu Imunseen a to v koloidní (dobře a okamžitě vstřebatelné formě).

V poslední době se doporučuje dávat přednost rostlinným zdrojům železa, protože živočišné "HEMOVÉ ŽELEZO" a jeho nadměrný příjem je spojen se zvýšenou tvorbou volných radikálů a zvýšeným rizikem onemocnění, které volné radikály podporují (cukrovka, revmatoidní artritida, ateroskleróza, rakovina apod.). 

Množství vstřebávaného železa závisí na zásobě železa v organismu. Čím méně tělo železa má tím je jeho vstřebávání lepší. Železo se v organismu ukládá a tvoří se jeho zásoby.

ANÉMII, prosím, řešte vždy jako samostatný problém. Nesouvisí jen s deficitem železa. To už je většinou pouze vyústění projevů jiných potíží na úrovni nerovnováhy ve stravování.

Často se setkávám s tvrzeními, že pestrá a rozmanitá strava je schopna dodat dostatek všech důležitých živin. Existuje také velké množství studií a podložených informací, které poukazují na deficit minerálů, vitamínů ve stravě až do té míry, že vznikají specifické choroby z jejich nedostatku 

  • u selenu a jódu = dysfunkce štítné žlázy
  • u hořčíku = tetanie
  • u chrómu = porucha metabolismu inzulínu
  • u železa = anémie

 Má strava je velmi, velmi pestrá. Ovšem až důsledná a řízená suplementace s produkty Dr. Nona mi pomohla mé zdravotní problémy vyřešit. 

VĚDOMÝ ČLOVĚK

si sám velmi dobře uvědomí, že jeho stravovací návyky, denní režim a antistresová opatření nejsou ideální. Jako poradce neustále řeším a zabývám se postupy úpravy stravy. Vidím, jak zoufale a jednostranně se lidé stravují. Vidím, že mnohé klientem předkládané podklady nejsou vždy zcela pravdivé. Když jde o výživu lidé lžou a to nejen lékařům, svým terapeutům, ale HLAVNĚ SAMI SOBĚ. Ten kdo ví, že je možné odkrýt nedostatek minerálů a vitamínů již v počáteční fázi. Že s pomocí úpravy jídelníčku a cíleného užívání potravinových doplňků může své zdraví a kondici krásně podpořit, zlepšit a udržet v dobrém stavu - má vyhráno! I chronicky nemocný člověk, kterému cílené podávání přírodních doplňků Dr. Nona, s úpravou stravy může výrazně zlepšit situaci i tam, kde farmakologická léčba již stav nezlepšuje.

Jsem vděčná za každý pozitivní příběh, zpětnou vazbu, ale i každou další spolupráci lékaře. 

Dr. Nona a Halo-komplex ™  tj. know how produkce nám nabízí nové možnosti komplexního řešení. 

Krvetvorba souvisí s funkcí sleziny a jater. 

Proto velmi doporučuji podpořit i tyto orgány. 

CHUDOKREVNOST

  • nevyvážená strava (příjem stravy nedostatečné na železo), 
  • s nějaká dietní chyba, 
  • HIT, potravinová alergie, 
  • celiakie, Crohnova choroba, poruchy trávení, SIBO (syndrom bakteriálního přerůstání do tenkého střeva), propustnost střeva, 
  • krvácení, 
  • infekce, 
  • možná přítomnost bakterií, 
  • nádorové onemocnění, 
  • nedostatek kyseliny listové, 
  • deficit vitamín B12, 
  • vitamín C, 
  • autoimunitní reakce, 
  • působení toxických látek, 
  • zatížení organismu očkovací látkou, 
  • s antibiotická léčba, 
  • genový defekt, aj.

Nejběžnější příčinou vzniku chudokrevnosti je nedostatek železa. 

CHUDO krevnost

A teď trochu z jiného soudku. "KREV" v je výživou těla. Stejně tak jako PENÍZE.

PROBLÉMY S KRVÍ zrcadlí vztah k penězům (strach o peníze, málo peněz, moc peněz, ztráta peněz atd., řešení nelehkých životních situací).

ŽELEZO JE MINERÁL, KTERÝ SI TĚLO NEUMÍ SAMO VYTVOŘIT. Příjem potravou je naprosto nezbytný.

Pokud nemáte problém s přísunem železa ve svém pestrém, zdravém a vyváženém jídelníčku. Tankujete SUPER PALIVO. Může Váš problém pramenit ze špatné, porušené imunity a zhoršeného vstřebávání tohoto prvku (železa).

Železo se vstřebává v tenkém střevě 

a je to asi jen 10 - 15% zbytek se z těla vyloučí. Tenké střevo je primárně určeno pro trávení a vstřebávání živin.

Střevo oslabené špatně funguje, jde doslova o přežití a takzvanou SOUTĚŽ O ŽIVINY. 

V sázce jsou B12, céčko, déčko, kyselina listová, omega-3 mastné kyseliny atd. V případě anémie tedy nestačí pouze doplňovat samotné železo!

Říkají Vám něco orgánové hodiny? Tak je v tuto chvíli jasné, že suplementaci ŽELEZA doporučuji nejčastěji RÁNO (aktivita tenkého střeva). 

Železo "NE" v kombinaci s mléčnými produkty. Zhoršují jeho vstřebávání.

PODPOŘTE SVŮJ MIKROBIOM

Ve střevě dochází k různým změnám až například k poškození povrchu střevních buněk, kde jsou běžně uchyceny enzymy pro trávení. Následkem může být i HIT (má oblíbená diagnóza), jelikož DAO potřebuje zdravé střevní buňky, aby se mohla uchytit. Každý správně fungující organismus potřebuje ZDRAVÁ STŘEVA. PODPOŘTE JE.

VÝŽIVA = povinný předmět, který by se měl vyučovat na všech školách. TO CO NÁS ŽIVÍ A VYŽIVUJE NAŠE TĚLO. Bohužel tento obor zdaleka neovládá kdejaký odborník natož pak obyčejný člověk. Problematika živin (makro i mikro prvků) je skutečná alchymie. Kdo se v tomto oboru pohybuje mi musí dát za pravdu. Bohužel člověk se o toto téma začne zajímat až ve chvíli, kdy se objeví problém (nejčastěji zdravotní) to už bývá pozdě. Pokud nedoplňujeme určitý vitamín nebo stopový prvek v dostatečném množství, dochází k rozvoji onemocnění. V takovém okamžiku jdeme k lékaři a místo doporučení na změnu jídelníčku a doplnění chybějících prvků - dostáváme chemické tabletky na bolest, cukrovku, žlučník, srdce a točíme se v začarovaném kruhu. 

Člověk vědomý dbá na svůj vyvážený jídelníček, dbá na prevenci, netrpí žádným NEdostatkem, má se rád. To je cesta a střed, do kterého se každý musí sám dostat. Své klienty navádím na správnou cestu, která na základě výsledků nerovnováhy v jídelníčku odpovídá biochemickým potřebám organismu. 

Já sama nejsem schopna (každý den) sníst tolik ovoce a zeleniny, abych doplnila všechny potřebné a nepostradatelné minerály, vitamíny, vápník, železo, selen, mangan, zinek, B12, omega MK atd.. Mou účinnou berličkou je produkce Dr. Nona, která vytváří vyživující prostředí pro buňky celého mého organismu. Řeší a odstraňuje problémy na úrovni příčin. 

Pokud vznikne chudokrevnost z nedostatku:

  • železa,
  • B12,
  • kyseliny listové

je vhodnou kombinací užívání potravin s vysokým obsahem železa a dalších chybějících prvků. Dále také potravních doplňků. Zde vždy velký důraz kladu na opatrnost. Běžně dostupné chemické přípravky bývají u citlivého člověka velmi špatně snášeny a napáchají více škody než užitku (osobní zkušenost). Vitamíny, minerály z lékárny jsou pro mě vyhozené peníze. Vstřebatelnost je třeba jen 5 % (což je k smíchu). Obecně když už vybíráte, tak raději kapsle nebo roztok než tvrdé tablety. Vždy je lepší se poohlédnout po přírodních zdrojích (třeba z moře), jíst přirozené, čerstvé, BIO potraviny apod. Doporučuji si problematiku skutečně prostudovat než si koupit ten nejlevnější, nevhodný vitamín z lékárny. 


ŽELEZO získáte nejlépe z přírodních zdrojů a to:

  • z MELASY (v jedné polévkové lžíci se ukrývá 3,2 mg železa). Z melasy navíc jako bonus čerpáte vápník, hořčík, zinek (podpora imunity), měď (protizánětlivý účinek, podílí se na výstavbě kostí), mangan, draslík, selen, vitamín B6. 
  • Další zdroje železa jsou sušené meruňky, mák, zelená listová zelenina, kvašené zelí, 
  • obiloviny (quinoa - 100 g obsahuje 4,6 mg), 
  • luštěniny (sója, červená fazole, hrášek, červená čočka, tofu, tempeh), 
  • červená řepa, brokolice, špenát, 
  • sezamová semínka.
  • Z bylin a koření je to kardamom, skořice, třezalka, kopřiva, pampeliška, řebříček, tymián, atd..


ZDRAVÍ JE DISCIPLÍNA

Začněte pracovat s informacemi, které máte k dispozici. Začněte se zajímat o příčiny svých problémů. Pečujte o své tělo, duši, jídelníček a posilujte svůj imunitní systém. 

Potřebujete vrátit a nastartovat organismus zpět do funkčního stavu? Naše další komunikace může probíhat v soukromí. Pro ostatní jsem zveřejnila tento text. 

CHCETE MĚ KONTAKTOVAT?