ANÉMIE (CHUDOKREVNOST)

08.09.2019
Chudokrevnost | Anémie vás vyčerpává a strádá celé tělo
Chudokrevnost | Anémie vás vyčerpává a strádá celé tělo

ANÉMIE NASTUPUJE POZVOLNA, VYČERPÁ VÁS A BUDE STRÁDAT CELÉ TĚLO

Příznaky nápadné bledosti a snížená výkonnost, objevuje se spavost, mdloby, dušnost, zvýšená srdeční frekvence, bledost kůže a sliznic, tmavé kruhy pod očima, zimomřivost, může dojít k bolestem za hrudní kostí, u starších osob se projevuje zmatenost aj.. 

Zjednodušeně: Při chudokrevnosti nedostává tělo dostatek kyslíku a výsledkem je únava a slabost. 

Nikdo nepatří do starého železa. Jste pobledlí? Cítíte se unaveně? Doporučuji navštívit lékaře a podstoupit detailní vyšetření. A podívat se na zoubek psychosomatice a jídelníčku. 

PREVENCE JE NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ PÉČE O TĚLO A DUŠI

Žádejte o pečlivé provedení laboratorních a zobrazovacích vyšetření. Vyloučení jiných onemocnění. Nenechte se nikdy odradit a odbýt. Ptejte se, učte se, studujte. Pokud získáte od lékaře jakoukoli nálepku, nespokojte se s vyřčenou diagnózou, ale pátrejte dál a určete její možnou příčinu. Poté se zaměřte se na její odstranění. Díky diagnóze se člověk přehoupne do nádherného období. Práce sám na sobě. Pokud se nechcete ztotožnit se svou diagnózou, má význam začít plánovat nový systém stravování! Nejrozumnějším řešením je práce s výživovým odborníkem.

VĚDOMÝ ČLOVĚK

si sám dobře uvědomí, že jeho stravovací návyky, denní režim a antistresová opatření nejsou ideální. Jako poradce neustále řeším a zabývám se postupy úpravy stravy.

  • Vidím, jak zoufale a jednostranně se lidé stravují.
  • Vidím, že klientem předkládané podklady nejsou vždy zcela pravdivé. Když jde o výživu lidé lžou a to nejen svým lékařům, terapeutům, ale HLAVNĚ SAMI SOBĚ.

Vědomý člověk. Ten který ví, že s úpravou jídelníčku, myšlení a životního stylu může své tělo krásně a nenásilně nakopnout, podpořit a následně udržovat v dobrém stavu - má vyhráno! 

Krvetvorba souvisí s funkcí sleziny a jater. Proto je vhodné aktivně podpořit i tyto orgány. 

ŽELEZO - MÁLO I MOC ŠKODÍ

Nadbytek železa působí jako oxidant a vytváří v těle volné radikály. Regulace ŽELEZA v lidském organismu je velmi složitý proces. Vzhledem k tomu, že železo není jen životně důležitým prvkem, ale může být i smrtelně nebezpečnou přítěží. Nemělo by vás tedy překvapovat, že proti němu máme i obranné mechanismy. 

Všichni víme, že i pro železo, stejně jako pro všechny dobré věci pod sluncem, platí pravidlo "všeho s mírou". Jakmile se rozhodnete nastoupit do boje proti anémii. Nezapomínejte, prosím, na své zdraví a rovnováhu, která musí ve vašem organismu vždy panovat.  

Doporučená denní dávka železa je:

  • pro ženy: 18 mg/den,
  • pro muže: 8 mg/den.

DDD železa pro anemické pacienty, vegetariány, vegany, člověka trpícího nějakou intolerancí je mírně vyšší než u smíšeně se stravující populace. V průměru se udává o 20%. Důvodem je absence železa ve stravě. Množství vstřebávaného železa závisí na zásobě železa v organismu. Čím méně tělo železa má tím je jeho vstřebávání lepší. Železo se v organismu ukládá a tvoří se jeho zásoby.

Suplementace železa je velmi kontroverzní téma

Lékař velmi často na projev únavy, nebo na zdánlivém a nepodloženém projevu chudokrevnosti doporučí pacientovi chemické doplňky stravy. ŽELEZO: Buďte, prosím s tímto prvkem opatrní. Lékař vás nemusí vždy varovat, že suplementace železa člověku může způsobit nenávratné škody. ANÉMII, prosím, řešte vždy jako samostatný problém. Nesouvisí jen s deficitem železa. To už je většinou pouze vyústění projevů jiných potíží (např. na úrovni nerovnováhy ve stravování, jiného onemocnění a dalších psychosomatických souvislostí). 

ŽELEZO JE MINERÁL, KTERÝ SI TĚLO NEUMÍ SAMO VYTVOŘIT

Příjem potravou je naprosto nezbytný. Pokud nemáte problém s přísunem železa ve svém pestrém, zdravém a vyváženém jídelníčku. Tedy tankujete SUPER PALIVO. Může Váš problém pramenit ze špatné, porušené imunity a zhoršeného vstřebávání tohoto prvku (železa). Železo se vstřebává v tenkém střevě a je to asi jen 10 - 15% zbytek se z těla vyloučí. Tenké střevo je primárně určeno pro trávení a vstřebávání živin. Střevo oslabené špatně funguje, jde doslova o přežití a takzvanou SOUTĚŽ O ŽIVINY.

Dbejte na pestrou organickou stravu a optimální funkci střeva, to je nejlepší cesta ke zdravé hladině železa.

V poslední době se doporučuje dávat přednost rostlinným zdrojům železa, protože živočišné "HEMOVÉ ŽELEZO" a jeho nadměrný příjem je spojen se zvýšenou tvorbou volných radikálů a zvýšeným rizikem onemocnění, které volné radikály podporují (cukrovka, revmatoidní artritida, ateroskleróza, rakovina apod.). Při úpravě stravování se zaměřte primárně na navyšování příjmu antioxidantů z pozice principu jejich synergického působení (velmi důležitý faktor)! Často se setkávám s tvrzeními, že pestrá a rozmanitá strava je schopna dodat dostatek všech důležitých živin. Na druhé straně existuje také velké množství studií a podložených informací, které poukazují na deficit minerálů, vitamínů ve stravě až do té míry, že vznikají specifické choroby z jejich nedostatku. U selenu a jódu = dysfunkce štítné žlázy. U hořčíku = tetanie. U chrómu = porucha metabolismu inzulínu. U železa = anémie. 

Jak vypadá váš jídelníček? VÝŽIVA = povinný předmět, který by se měl vyučovat na všech školách. Bohužel tento obor zdaleka neovládá kdejaký odborník natož obyčejný člověk. Problematika živin (makro i mikro prvků) je skutečná alchymie. Bohužel člověk se o toto téma začne zajímat až ve chvíli, kdy se objeví problém (nejčastěji zdravotní) to už bývá pozdě. Pokud nedoplňujeme určitý vitamín nebo stopový prvek v dostatečném množství, dochází k rozvoji onemocnění. V takovém okamžiku jdeme k lékaři a místo doporučení na změnu jídelníčku a doplnění chybějících prvků, dostáváme chemické tabletky na bolest, cukrovku, žlučník, srdce a točíme se v začarovaném kruhu. 

V sázce jsou B12, céčko, déčko, kyselina listová, omega-3 nenasycené mastné kyseliny atd.. V případě anémie tedy nestačí pouze doplňovat samotné železo! 

S železem nezapomínejte na důležité CÉČKO a MG. Železo je základní složka hemoglobinu a vitamín C jej pomáhá lépe vstřebávat. Koncentrace tohoto vitamínu v Halo-komplexu je v sirupu Imunseen a to v koloidní, dobře a okamžitě vstřebatelné formě. Vhodné je i užívání  dalších výrobků z kolekce Dr. Nona. Dle potřeby suplementovat multifunkční / multivitamín Halo Goldseen (díky Halo-komplexu, jehož součástí je i Archebakterie (mateřská buňka) a koenzymu Ultrasome Q-10, který je pětkrát efektivnější než běžný Q-10, je Halo Goldseen jedinečným produktem. Vzhledem ke svému složení se řadí (celosvětově) mezi nejlepší přírodní profylaktické prostředky při mnoha problémech. 

Dr. Nona a Halo-komplex tj. know-how celé produkce Dr. Nona nabízí nové možnosti komplexního řešení. 

Říkají Vám něco orgánové hodiny? Tak je v tuto chvíli jasné, že suplementaci ŽELEZA doporučuji nejčastěji RÁNO (aktivita tenkého střeva). Můj typ: Halo Goldseen Dr. Nona.

Železo "NEbrat" v kombinaci s mléčnými produkty. Zhoršují jeho vstřebávání.

PODPOŘTE SVŮJ MIKROBIOM

Ve střevě dochází k různým změnám až například k poškození povrchu střevních buněk, kde jsou běžně uchyceny enzymy pro trávení. Následkem může být i HIT (má oblíbená diagnóza). Každý správně fungující organismus potřebuje ZDRAVÁ STŘEVA, PODPOŘTE JE.

Já sama nejsem schopna (každý den) sníst tolik ovoce a zeleniny, ryb,  abych doplnila všechny potřebné a nepostradatelné esenciální kyseliny, minerály, vitamíny, vápník, železo, selen, mangan, zinek, B12 atd.. 

A jak vypadá ten váš každodenní jídelníček? Není to vždy jen o jídle..

PROBLÉMY S KRVÍ ZRCADLÍ VZTAH K PENĚZŮM
PROBLÉMY S KRVÍ ZRCADLÍ VZTAH K PENĚZŮM

CHUDOkrevnost

A teď trochu z jiného soudku. "KREV" je výživou těla. Stejně tak jako PENÍZE! Řešte psychosomatiku. Vyřešte i tuto blokaci, stravujte se vědomě a postupně odpadne i následný problém s krví.

PROBLÉMY S KRVÍ zrcadlí vztah k penězům 

..strach o peníze, málo peněz, moc peněz, ztráta peněz atd., řešení nelehkých životních situací..

Nejběžnější příčinou vzniku chudokrevnosti je nedostatek železa

  • nevyvážená strava (příjem stravy nedostatečné na železo), 
  • nějaká dietní chyba, 
  • HIT, potravinová alergie, 
  • celiakie, Crohnova choroba, poruchy trávení, SIBO (syndrom bakteriálního přerůstání do tenkého střeva), propustnost střeva, 
  • krvácení, 
  • infekce, 
  • možná přítomnost bakterií, 
  • nádorové onemocnění, 
  • nedostatek kyseliny listové, 
  • deficit vitamín B12, 
  • vitamín C, 
  • autoimunitní reakce, 
  • působení toxických látek, 
  • zatížení organismu očkovací látkou, 
  • s antibiotická léčba, 
  • genový defekt, aj.

Pokud vznikne chudokrevnost z nedostatku:

  • železa,
  • B12,
  • kyseliny listové

je vhodnou kombinací užívání potravin s vysokým obsahem železa a dalších chybějících prvků. U potravních doplňků kladu velký důraz na opatrnost. Běžně dostupné chemické přípravky bývají u citlivého člověka velmi špatně snášeny a napáchají více škody než užitku (osobní zkušenost). Vždy je lepší se poohlédnout po přírodních zdrojích, jíst přirozené, čerstvé, BIO potraviny apod. Doporučuji si problematiku skutečně prostudovat než si koupit ten nejlevnější, nevhodný vitamín z lékárny. 

ŽELEZO získáte nejlépe z přírodních zdrojů a to:

  • Z MELASY (v jedné polévkové lžíci se ukrývá 3,2 mg železa). Z melasy navíc jako bonus čerpáte vápník, hořčík, zinek (podpora imunity), měď (protizánětlivý účinek, podílí se na výstavbě kostí), mangan, draslík, selen, vitamín B6.
  • Další zdroje železa jsou sušené meruňky, mák, zelená listová zelenina, kvašené zelí,
  • obiloviny (quinoa - 100 g obsahuje 4,6 mg),
  • luštěniny (sója, červená fazole, hrášek, červená čočka, tofu, tempeh),
  • červená řepa, brokolice, špenát,
  • sezamová semínka.
  • Z bylin a koření je to kardamom, skořice, třezalka, kopřiva, pampeliška, řebříček, tymián, atd..
Naše další komunikace může probíhat v soukromí. Pozor, nejsem lékař. Mé konzultace nenahrazují lékařskou péči. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ (!) neléčím nemoci, jsem celostní poradkyní a průvodkyní, která Vás nasměruje na cestu, ale vykročit na ni musíte sami. Nenesu žádnou odpovědnost za Vaše jednání, myšlení a životní styl.  

CHCETE MĚ KONTAKTOVAT?