JAK VYBRAT DOBRÉ OMEGA-3

08.04.2021

Vše, co přijímáš, má na tvé tělo obrovský vliv. Ať už se jedná o vodu, kterou piješ, jídlo, které každý den konzumuješ, či doplňky stravy, které pravidelně užíváš.  

Jak si vybrat dobrý doplněk omega-3, když ti záleží na zdraví a chceš ušetřit?
Jak si vybrat dobrý doplněk omega-3, když ti záleží na zdraví a chceš ušetřit?

U jídla a vody se většina z nás automaticky snaží dbát na co nejlepší možnou kvalitu. Díváme se na jejich složení, na jejich původ i na jejich zdroj. Stejně tak by to ale mělo být i u doplňků stravy.

Ač doplňky stravy nejsou léčiva, a tedy nic konkrétního neléčí, pouze tonizují určitou oblast našeho života, mělo by nás i u nich zajímat, odkud pochází, co obsahují a hlavně, zda se v nich nachází deklarované účinné množství požadovaných látek!

Doplňky stravy nejsou lentilky. Nelze je užívat kdykoliv, když si na ně zrovna vzpomeneš. Aby měly ten nejlepší možný účinek, je potřeba je užívat podle jasně daných pravidel a pokynů

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny jsou jedny z nejdůležitějších tuků, které jsou důležité pro fungování našich buněk a které nás chrání před zánětlivými procesy v těle. 

Pokud se ve tvém pestrém jídelníčku neobjevují ryby, pokud se ještě stravuješ (v nevědomosti) nekvalitně a přijímáš větší poměr Omega-6 z průmyslově zpracovaných potravin. Doporučuji:

  • Snížení příjmu Omega-6 nenasycených mastných kyselin a podle současného doporučení konzumovat pravidelně vysoce kvalitní zdroje EPA a DHA. Zvýšení příjmu EPA a DHA v podobě 320 g vysoce kvalitních mastných ryb každý den!

Další možností je ke změněnému jídelníčku přidat kvalitní doplněk stravy Omega-3.

Jak si vybrat kvalitní doplněk Omega-3, když ti záleží na zdraví a chceš ušetřit?

  • Podívej se na množství účinných látek. U doplňku Omega-3 tě musí zajímat EPA a DHA. Vysoce kvalitní doplněk omega-3 bude přesně ukazovat, kolik EPA a DHA obsahuje na jednu dávku. Pokud to není uvedeno, vyber si jinou možnost. (Můj typ: doplněk stravy OmegaMarine má v denní dávce je přes 2000 mg EPA+DHA, celkově 2500 mg omega 3 + obsahuje přírodní vit. D3).
  • Důkladně si ověř kvalitu. Omega-3 kyseliny mohou oxidovat. O způsobu stabilizace prodejci Omega 3 moc nemluví, přitom je to v případě Omega 3 velmi zásadní informace! Hledej produkty, které jsou stabilní a navíc obsahují přírodní antioxidanty, aby se prodloužila jejich trvanlivost. (Můj typ a doplňky Zinzino jsou stabilizovány patentovaným způsobem, díky tomu vím, že to, co sním mé tělo maximálně využije).
  • Nechte si doložit certifikace a testování doplňků stravy. (Můj typ a výrobce Zinzino má certifikáty GMP, Friend of the Sea, GMO-FREE, The Vegan Society a další). 
  • Těžké kovy v Omega-3. Berete v potaz možný obsah těžkých kovů (především rtuti), který se v některých druzích ryb vyskytuje v množství, které výrazně překračuje doporučené limity. (Můj typ a doplňky stravy Zinzino mají certifikáty o podlimitním obsahu těžkých kovů. Člověk by řekl, že to je běžné, ale když oslovíte různé výrobce, tak zjistíte, že ne).
  • Odér. Pokud doplněk silně zapáchá rybinou nebo chutná kysele, pak jej nepoužívej. S největší pravděpodobností je znehodnocen. (Můj typ a doplněk OmegaMarine má velmi příjemnou chuť, ani známka po rybách! V minulosti jsem měla velké problémy s rybí pachutí (u jiných značek), která se mi vracela po celý den a dost mě to obtěžovalo).
  • Vyber si co nejčistější a nejšetrnější formu. Vhodné jsou oleje z ryb, které nebyly tepelně zpracovány, které navíc obsahují i přirozeně se vyskytující vit. D3 a A. (Můj typ a doplněk BalanceOil pochází z malých rybek lovených udržitelným způsobem v okolí Islandu).
  • Pro vegany pak kvalitní mořské řasy obsahující DHA a EPA. Vzhledem k tomu, že díky mořským řasám a fytoplanktonu, který ryby pojídají, se Omega 3 dostanou i do ryb, je to jeden z nejpřirozenějších zdrojů Omega-3, navíc hojně se vyskytující a nezatěžující výlovy ryb. Navíc obsahuje spousty dalších vitamínů a minerálních látek. (Můj typ je BalanceOil+ Vegan, jedná se o synergickou směs oleje z mikroskopických mořských řas s vysokým obsahem kyselin EPA, DHA a DPA, extra panenského předsklizňového olivového oleje bohatého na kyselinu olejovou (OA) a polyfenoly, oleje z hadincových semínek s velkým podílem kyselin SDA, ALA a GLA a veganského vitaminu D3).

Tělu trvá 20-24 h než dopraví Omega 3 do buněčných membrán, kde dochází k jejich zabudování.  

Je tedy důležité, aby Omega 3 byly doprovázeny silnými antioxidanty, které je ochrání před působením volných radikálů. 

Na obrázku je výsledek měření oxidační stability Omega 3 stabilizovaných různými způsoby. Olej z korýšů (krill oil) má překvapivě nejnižší oxidační stabilitu, přitom výrobci uvádějí, že Omega 3 z krilového oleje jsou lépe vstřebatelné díky vyššímu obsahu antioxidantů. (Můj typ a doplněk stravy BalanceOil je na tom nejlépe). 

Pokud už Omega 3 bereš, tak není lepší cesta, jak zjistit nakolik se ve tvém těle opravdu vstřebávají, než si udělat test mastných kyselin v krvi. Kontaktuj mě, dodám ti testovací sadu z prémiovou cenu. 

ODHAL TAJEMSTVÍ ŽIVOTA V ROVNOVÁZE