PROČ JE RYBÍ OLEJ TAK ZAJÍMAVÝ DOPLNĚK STRAVY

Ty moc dobře víš, co chceš a já ti teď ukážu, jak toho dosáhnout! 

To nejcennější pro každého z nás je "SPOKOJENOST" a s tou, jde ruku v ruce i ROVNOVÁHA A PEVNÉ ZDRAVÍ. Máš vyvážený jídelníček a opravdu se snažíš dobře jíst, kupuješ si kvalitní potraviny, tvůj talíř je pestrý, zbavuješ se postupně svých závislostí, doplňuješ látky, které tvé tělo potřebuje pro správné fungování. 

Máš jich dostatek a máš ty správné? 

Dnes už naštěstí nikdo nepochybuje o široké škále pozitivních účinků Omega3 (EPA a DHA) na lidský organismus. Nevíš, o čem je řeč, čti zde? Nikdo tě dodnes neupozornil, že možná děláš nějaké dietní chyby? Nikdy jsi ani neprošla testem na zjištění důležitého poměru Omega 3 a 6 nenasycených mastných kyselin v těle a dalších ukazatelů, které vypovídají o tvé celkové kondici, propustnosti buněčných membrán atd.? Každý potřebuje jednou za čas udělat revizi jídelníčku, životního stylu, ale také například detailní krevní rozbor.

Kdybych před lety sama nezačala cíleně a pravidelně užívat doplňky stravy s rybím olejem a nesrovnala si tak poměr Omega-6:3 nikdy bych nemohla být v takové kondici jako dnes!

Než začnu něco dlouhodobě brát a dávat to svým dětem, doporučovat lidem, které miluji, musím si být vždy na 100% jistá. Sama jsem při výběru a analýze trhu oslovila více než 30 výrobců Omega-3. Žádala jsem certifikáty kvality, postupy výrobního procesu, přesné složení, vedle obsahu EPA a DHA v jedné dávce také množství dalších účinných i konzervačních látek, včetně chuti, vůně a dalších pro mě nepostradatelných parametrů. Výsledkem je, že po necelém roce každodenního testování rybího tuku, zlepšení zdravotního stavu, mám pro sebe i své okolí ten nejlepší rybí olej. 

Ano, jídlo je pro tebe báječnou a komplexní informací. Kvalitní a vyvážený jídelníček nejen, že mění tvůj život, ale i myšlení, energii a vnímání světa. 

  • Víš proč je skvělé pro tvé tělo přijímat více dobrých tuků?
  • Proč je skvělé rozhodnutí pořídit si kvalitní doplněk s Omega3?
  • Víš, proč nemám nejmenší obavu, doporučit ti BalanceOil, kdy velmi ušetříš a odpadnou ti velké starosti? Cena se ti může zdát na první pohled vysoká, ale je to nejlepší olej s mnohými přednostmi. Na Omega-3 se ti nevyplatí šetřit, navíc cena za denní dávku je opravdu minimální. Za tuto cenu si nekoupíš kvalitní porci rybího masa. 

Esenciální živiny jsou pro správné fungování nezbytné, organismus si je však nedokáže sám vytvořit, a tak je musíme přijímat z vnějších zdrojů - ze stravy a nebo doplňků výživy. Tyto látky konzumuj ve správném množství, protože jejich nadbytek může být stejně škodlivý jako nedostatek. Mezi esenciální živiny patří nejen známé vitamíny a minerály, ale i některé aminokyseliny a mastné kyseliny. 

Pokud nemáš ve svém denním jídelníčku dostatek ryb, mořských plodů, pořiď si kvalitní zdroj Omega-3 v suplementu

"Že prý stačí lžička rybího tuku denně." Tuhle větu jsem slýchala už od své velmi moudré babičky a ty určitě také. A protože ti někdo řekl (četl/a jsi), že užívat rybí olej je moc fajn, jdeš okamžitě do lékárny! STOP - TO JE NEJVĚTŠÍ CHYBA, KTEROU DĚLÁŠ. Pořiď si i ty konečně kvalitní Omega-3 a hoď se do rovnováhy. Nakupuj rybí olej za prémiové ceny, vše se dozvíš zde

A pokud už nějaký ten rybí olej (doplněk s Omega3) doma máš, porovnej si ten svůj vlastní produkt s tím mým zde. Má zkušenost z praxe je taková, že výrobky na trhu nedosáhnou ani poloviny tohoto obsahu. A často výrobce vůbec neuvádí obsah důležité EPA a DHA. A tebe musejí zajímat právě tyto údaje!

  • Kolik kapslí a jak velké množství přípravku musíš užít, abys pokryla svou denní dávku důležitých živin.
  • Zda obsahuje tvůj výrobek polyfenoly? Tj. látky, které zaručí, že tvůj olej bude účinný atd.

DHA (>250 mg) přispívá k udržení dobrého zraku

Vitamín D přispívá k udržování zdravých zubů

Vitamín D přispívá k udržování zdravé funkci svalů

Vitamín D přispívá k udržování dobré struktury kostí

Polyfenoly v olivovém oleji (>20g) přispívají k ochraně krevních lipidů před oxidačním stresem

DHA a EPA (>3 g) přispívají k udržování dobrého krevního tlaku

Vitamín D sehrává důležitou roli v procesu buněčného dělení

DHA a EPA přispívají k udržování přirozené hladiny triglyceridů v krvi

Bylo dokázané, že nahrazení nasycených tuků nenasycenými, jako je např. kyselina olejová, snižuje množství cholesterolu v krvi

Vitamín E pomáhá chránit buňky před oxidačním stresem

Vitamín D přispívá k udržování zdravé hladiny vápníku v krvi

Příjem DHA (>450 mg) u matek přispívá k zdravému vývoji mozku plodu a kojenců

Příjem DHA (>100 mg) přispívá ke zdravému vývoji zraku u dětí ve věku do 12 měsíců

Příjem DHA (>450 mg) u matek přispívá ke zdravému vývoji očí plodu a kojenců

Vitamín D přispívá k dobrému absorbování / využívání vápníku a fosforu

Těchto 15 zdravotních tvrzení bylo schváleno EFSA | Evropský úřad pro bezpečnost potravin | Blahodárný účinek při užívání 250 mg EPA a DHA denně. Zároveň je důležitá rozmanitá a vyvážená strava a celkově zdravý životní styl. Každý problém může mít více rizikových faktorů a úprava některého z nich může, ale nemusí mít pozitivní účinek. 

Proč bys měl/a pravidelně užívat rybí olej?

Omega-3 - zejména EPA a DHA jsou důležité po celý život, musí být získávány potravinami především z ryb a mořských plodů nebo doplňků z rybího tuku (veganská verze z výtažků řas).

Kdy a jak dlouho užívat rybí tuk?

Ptáš se: Jak dlouho? Dokud tvá každodenní strava nebude obsahovat dostatek EPA a DHA. To je odhadem jedna denní porce ryb (tučných ryb s vyšším obsahem PUFA).

Já osobně nejsem schopná takového závazku dostát a tak je pro mě a mou rodinu snazší zajistit si tento denní příjem s pomocí kvalitního doplňku stravy. 

Pozor (!) Nemůžeš se spoléhat na rostlinné zdroje. V rostlinné stravě DHA a EPA nehledej, nenacházejí se tam. Rostliny obsahují omega 3 ALA "PREKUROZR". I když je možné, že tělo převede ALA na EPA a DHA pomocí enzymů. Výzkumy naznačují, že v těle lze syntetizovat jen nepatrné množství.

Kdy? Protože rybí tuk obsahuje také vitamín D3 a tak jako nejvhodnější doba se zdá být pravidelné ranní užívání (ideálně s tučným jídlem). Mnohonásobně tím zvýšíš využitelnost.

Je v rybím oleji dostatek vitamínu D?

Je bezpečné užívat rybí tuk obsahující vitamin D3 a užívat k tomu ještě nějaký další doplněk stravy s vitamínem D3?

Nedostatek vitaminu D je globální problém, který trápí všechny věkové kategorie. 90% přijímáme ze slunce, 10% ze stravy.

Sama užívám (každé ráno) upravenou denní dávku vitamínů a minerálních látek dle vlastních preferencí. Chodím na sluníčko, pravidelné odběry a aktivně si hlídám hladinu vitamínu D v krvi. Také vím, že je vždy lepší vzít si vitamín D3 společně s vitamínem K2.

Doporučuji ti hlídat si denní příjem všech účinných látek. Je tedy vhodné hlídat si krevní obraz, ale i celkový denní příjem vitaminu D3. 

Doporučená denní dávka vitaminu D je dnes vyšší než v minulosti. V některých zahraničních zdrojích jsou uvedené doporučované dávky i 50-100 I. U na kg. 

Proč je rybí tuk pro každého

Musí všichni! Pokud jsi těhotná, kojíš, máš doma malé děti, seniora, manžela.. Denní dávka pro každého je 0,15 ml na kg váhy. 

V období kojení přijímá Omega 3 ve formě rybího tuku maminka a dítěti může být podán až s prvními příkrmy. Omega-3 jsou extrémně důležité během prvních let po narození, v době extrémního růstu a vývoje, jsou důležité proto, aby ti nejmenší měli ty nejlepší šance. 

Omega-3 jsou velmi důležité pro správný vývoj plodu, dětského mozku a očí, včetně nervových, sítnicových a imunitních funkcí. Experti doporučují konzumaci dvou porcí olejnatých ryb týdně kvůli riziku případné kontaminace těžkými kovy, PCB nebo dioxiny. S kvalitním rybím tukem toto řešit nemusíš. 

Příjem rybího tuku u těhotných žen souvisí s imunologickými změnami pupeční krve. Studie naznačují, že příjem rybího tuku v těhotenství může snížit senzibilizaci na běžné potravinové alergeny a snížit prevalenci a závažnost atopického ekzému a astmatu.

To nedám. Vždyť rybí olej je tak nechutný!

Možná ti pomůže náš příběh: 

U nás byl ten největší kámen úrazu malý syn. Než jsem mu začala dávat AquaX, vymačkávala jsem mu obsah tobolek s rybím tukem na lžičku.

Bylo to neekonomické, bylo to všude, ale hlavně jsem dítěti tímto aktem vytvořila totální odpor k rybám. Nejen že nechtěl rybí olej, ale začal odmítat i ryby v jídelníčku. Musela jsem proto najít alternativu. Můj syn Darek a výpadek zboží u Dr. Nona mě v loňském roce přivedl k dalším nekonečným příležitostem, účinným látkám, chutím, ale i báječným výdělkům. 

Navíc kromě svých chuťových a dalších kvalitativních požadavků splňuje ty nejdůležitější kritéria mého výběru a to je vysoký obsah DHA a EPA v dávce. 

Do toho nejdu, je to strašně drahé

Na kolik si ceníš sebe a svého zdraví? 

Výrobky nejsou levné, protože se jedná o vysoce kvalitní produkt, vysoké DHA a EPA v denních dávkách, výběrové suroviny, polyfenoly, vitamín D3 a zaručená účinnost, kterou si můžeš změřit pomocí nezávislých testů. Testy, kdy vidíš, jak výrobek účinkuje, vstřebává se atd. (úžasně se hodí v poradenské praxi). 

Když jsem si porovnala různé produkty a výsledky testů, došla jsem k závěru, že ty v lékárně a i různé MLM doplňky s Omega3 jsou předražené. Mnoho lidí stále ještě užívá různé kapsle, kde EPA a DHA není dostatečná, což se odráží na výsledné ceně jedné dávky a navíc balení kapslí obsahuje všelijaké věci. Levnější produkty obsahují zoxidované oleje a to opravdu nechcete dlouhodobě užívat. Pro mě agument: "Je to moc drahé", znamená, že zatím nevidíš kvalitu a dostatečný užitek za své těžce vydělané peníze.

Obsahuje rybí olej histamin? 

Víš, proč ho sama používám i s prokázanou histaminovou intolerancí a vysoké citlivosti při konzumaci ryb? Protože vím, že existuje souvislost mezi příjmem Omega-3 a alergickými chorobami |v pozitivním smyslu|.

V kvalitním rybím oleji se histamin nenachází. Aminy preferují vodní prostředí.

Není důvod, proč bys nemohla vyzkoušet tento kvalitní olej a zdroj ničím nezastupitelných EPA a DHA. Ba naopak rybí olej s obsahem protizánětlivých EPA, DHA ti může být ku pomoci. Pozor (!) Nebavíme se v žádném případě o léku. Zdravotní stav je nutné konzultovat s lékařem.

Pokud je součástí tvého jídelníčku nějaké omezení. Držíš nějakou z drastických HIT diet a stále nepřichází žádný pocit úlevy. Máš za sebou všechny možné testy. A co když chybí tvému tělu jen nějaké zásadní a esenciální látky. Vitamíny, minerály, Omega 3 nenasycené mastné kyseliny. Jdi na své problémy od lesa.

Mám alergii na ryby, mohu rybí tuk?

Mohu rybí olej, když mám alergii na ryby?

Potravinová alergie (IgE) je imunologická odpověď na protein v potravinách.

V kvalitním rybím oleji se proteiny nenacházejí.

Z toho můžeš odvodit, že by nemělo dojít ani k nepřiměřené imunologické reakci. Pokud si tedy u výrobce ověříš tento fakt. 

Setkala jsem se několika doplňky, které obsahují stopy hlavního alergenu z ryb. A možná i díky tomu uvidíš na výrobku s rybím olejem varování "není vhodné pro alergiky".

Vždy je dobré zvážit si všechna pro i proti. Existuje přímá souvislost mezi pravidelným příjmem Omega 3 a alergiemi (pozitivum). DHA a EPA v rybách mají svůj původ v řasách. Vyzkoušej vegen verzi!

Co když jsem vegan?

Mám skvělou skvělou alternativu pro všechny, nejen pro vegany a vegetariány!

Synergická směs oleje z mikroskopických mořských řas s vysokým obsahem kyselin EPA, DHA a DPA, extra panenského předsklizňového olivového oleje bohatého na kyselinu olejovou (OA) a polyfenoly, oleje z hadincových semínek s velkým podílem kyselin SDA, ALA a GLA a veganského vitaminu D3. 

Pokud chceš jako vegan/ka používat pouze zdroje v potravě, je poměrně těžké stanovit normy a doporučení. V případě, že využíváš doplňky stravy s DHA a EPA, nemusí tě konverze (a tedy i poměr mezi přijímanou LA:ALA) ALA vůbec trápit, protože dostáváš hotové kyseliny, které tělo přímo využívá. Transformace ALA na DHA a EPA v těle je velmi individuální a měla by se kontrolovat rozbory krve.